El Barça supera la prova francesa

El Barça ha superat la prova del nou en la seva visita a Montpellier. Els blaugranes que han fet una primera meitat amb alts i baixos, ha necessitat treure el seu ofici en uns darrers minuts d’infart. Amb els homes d’Erick Mathé defensant al límit del reglament, els locals s’han arribat a posar, un parell de cops, a un sol gol dels catalans. Però, l’experiència i el fet d’haver disputat molts partits d’aquest nivell, els ha permès, finalment endur-se’n una important victòria, en una pista molt complicada.
Un parcial 6-0, desfà el bon inici blaugrana
El matx començava amb els locals manant al marcador. Immediatament, els blaugranes responien amb un parcial 0-3 amb dos gols de Dika Mem i entremig un de Timothey N’Guessan, que posaven al davant al conjunt català. Aleix Gómez des dels set metres mantenia el marge i el mateix feia poc més tard Dani Fernández, 3-5. Un altre set metres convertit pel de Sabadell donava als forasters un marge de tres gols. Gràcies a la bona feia als sis metres de Luis Frade i a un nou set metres convertit per l’Aleix Gómez, la renda blaugrana arriba al seu màxim avui, quatre gols, 4-8.
En defensa, els blaugranes estan esplèndids, amb un Sergey Hernández a gran nivell, i això no permet massa alegries a l’equip francès. Després d’un set metres anotat per Kylian Villeminot, Dika Mem manté els quatre d’avantatge superant a Charles Bolzinger. Quan millor estaven les coses pels catalans, arriben els problemes en atac. Amb els homes de Carlos Ortega cometen massa errors, els locals faran un parcial 6-0 que ni un temps mort demanat pel tècnic malagueny atura. Els francesos, ara dominen de dos, 11-9.
Els visitants reaccionen
Un tir de Seif Elderaa al pal dona l’oportunitat a l’equip local d’ampliar la seva renda, però Hernández fa una gran aturada en un contraatac local. Del possible 12-9 es passa a l’11-10 gràcies al gol anotat per Jonathan Carlsbogard. Mathé s’espanta i demana temps mort. Tot i això, serà l’Aleix Gómez qui anota, empatant a 11. Petar Cikusa empata ara a 12.
Una nova aturada d’un magnífic Hernández permet que Ian Barrufet anoti de contraatac. En la resposta francesa, perdent la possessió i el mateix Barrufet ho aprofita per fer el 12-14. Els locals faran un 2-0 que els permet empatar a 14. De nou seran els blaugranes els que marxaran en el lluminós gràcies a un altre gol de Carlsbogard. Barrufet fa el 14-16. Una aturada d’Hernández, la desena d’aquesta primera meitat i un gol de Frade donen als blaugranes tres gols de renda. Els anotats per l’exblaugrana Pol Valera i Dika Mem deixen el 25-18 amb el qual s’arriba al descans.
Els locals insisteixen, però els catalans mantenen el tipus

La segona meitat serà completament diferent. D’entrada, mentre Hernández continua sent el porter blaugrana, Remi Desbonnet substitueix a Bolzinger sota els pals locals. En defensa, els francesos augmenten el seu nivell d’agressivitat i això deixa als blaugranes sense massa opcions de superar a un intens Desbonnet. Els gols blaugranes arribaran en comptagotes.
Entre Frade i Dika Mem fan arribar la renda forastera als quatre gols, 16-20, però això durarà poc. Entre Valera i un set metres de Villeminot, deixen el marge català en tan sols dos gols, 18-20. En defensa els francesos tanquen a pany forrellat la seva porteria i això obliga els blaugranes a fer un sobreesforç en defensa, amb un Hernández extraordinari. De fet, els visitants no anoten en deu minuts, però el gol transformat per Dani Fernández, a porteria buida, dona tres de renda pels blaugranes, 18-21. Entre Dika Mem i Frade mantindran la renda de tes gols, 20-23.
El Barça resisteix l’escomesa francesa
N’Guessan també manté els tres amunt, però els locals aprofiten una pèrdua blaugrana per reduir a un sol el marge català, 23-24. Ludovic Fàbregas anota el 23-25 a menys de vuit minuts pel final. Petar Cikusa dona oxigen als blaugranes, però els locals continuen a un gol després de l’anotat per Leo Plantin, 25-26. Cada gol és mig partit.
Entre Barrufet i Blaz Janc mantenen els dos de marge, 26-28. Una aturada d’Hernández, la quinzena, sembla definitiva, però un llançament de Petar Cikusa va al pal. Un set metres convertit per Villeminot deixarà el definitiu 27-28 al marcador, ja que el matx està en el darrer minut de joc i els homes d’Ortega aguantaran la possessió, amb el Sud de France demanant passiu. De fet, el tècnic malagueny demanarà temps mort a 26 segons del final. Els blaugranes no cometen cap error i a un segon de la fi, Dika Mem fa un llançament en una falta que bloqueja la defensa francesa. Però no hi ha temps per res més i la victòria és blaugrana.
