Derrota incontestable.

 El Barça no ha pogut repetir la gesta de dijous passat i ha caigut clarament davant un València ferit en el seu amor propi. Els blaugranes han sortit, més o menys, com a l’inici del primer partit de la sèrie. Un pèl adormits, amb mals percentatges en el tir i una mica a veure-les venir. En canvi, els taronja han sortit com a motos, amb ganes de reivindicar-se. La sòlida i intensa defensa local no tenia escletxes i als forasters els hi costava deu i ajuda poder anotar. Els homes de Xavi Pascual, han reaccionat en un bon segon període, però després del descans, sant tornem-hi. Els locals han augmentat el seu avantatge i això ha provocat que el tècnic de Gavà decidís reservar forces per dilluns, ja que la victòria era una quimera.

Mal inici

Com hem dit, les coses no començaven bé pels forasters. Tot i que els locals no estaven del tot encertats, han obert el matx amb un 11-0, amb triple final de Kameron Taylor, que obligava Xavi Pascual a demanar temps mort. Per fi anotava algun blaugrana, Jan Vesely, per l’11-2. Ell mateix, després de rebot ofensiu, feia el 13-4.

Nico Laprovittola i Joel Parra mantenien els nou per sota, 17-8, però un triple de Yankuba Sima augmentava el marge local a dotze punts, 20-8. Una cistella amb addicional del base de Morón, tornava els nou punts per sota. Els valencians aconseguirien fer un parcial 6-0 que tancava el primer capítol amb quinze punts d’avantatge pels locals, 26-11.

Reacció blaugrana

Parra convertia el primer triple del matx, dels quatre que anotarien avui els jugadors del Barça, a l’inici del segon quart. Neal Sako fallava l’addicional. Parra anotava, però Brancou Badio transformava un triple pel 31-16. Després d’una cistella de Myles Cale, els blaugranes tornaven a cometre errors que permetien als taronja augmentar la seva renda, 35-18. Les cistelles de Toko Shengelia i Cale, reduïen a tretze punts el marge local, 35-22. Un tir lliure de Vesely manté els tretze per sota, abans que dos triples consecutius de Nico Laprovittola deixessin la renda valenciana en vuit punts, 37-29.

Una recuperació de Kevin Punter, permet a Toko Shengelia fer els seus dos primers punts en el partit amb una cistella al pal baix, 37-31. Pedro Martínez no vol sorpreses i demana temps mort. Vesely després de rebot ofensiu manté el desavantatge en sis punts, abans que Punter anoti els seus dos únics punts d’avui pel 41-35. Tres tirs lliures convertits per Laprovittola, redueixen el desavantatge a cinc punts, 43-38, però dos tirs lliures de Jean Montero tancaran el primer temps amb els valencians dominant de set, 45-38.

De nou, els errors castiguen als visitants

L’inici de la segona meitat, serà molt similar a l’inici de la primera. Un Barça tou i sense esma es limita a fallar triples, mentre els locals van per feina. En un tres i no res augmenten el seu avantatge a dotze punts. Anota Shengelia, però la resposta local és un altre 5-0 amb triple de Sergio De Larrea que fa arribar la renda local als quinze puts, 55-40. Xavi Pascual demana temps mort. Anota Clyburn, però els locals fan un parcial 7-0 que fa arribar la renda valenciana als vint punts, 62-42.

És obvi que els visitants no tenen res a fer i ara és qüestió de no prendre mal. Anota Dario Brizuela, però Matt Costello farà sis punts consecutius sense resposta blaugrana pel 69-44. Un triple de la mamba basca, un tir lliure de Shengelia i una cistella de Tomas Satoransky retallen la renda local a divuit punts, 68-50. Un triple d’Omari Moore és respost per Shengelia amb una cistella, però un darrer triple del mateix Moore tanca el tercer període deixant-ho tot decidit, 74-52.

Sense opcions

De nou, els blaugranes comencen malament un període. Un 6-0 fa arribar el desavantatge als vint-i-vuit punts, 80-52. Anoten Brizuela, Youssoupha Fall i Parra, aquest després de rebot ofensiu pel 84-58. Un tir lliure convertit per Fall deixa la renda local en vint-i-cinc punts, 84-59. Un triple de Braxton Key l’augmenta fins als vint-i-vuit. Els blaugranes, altre cop, estan fregant el ridícul. Anota Brizuela, però De Larrea anota de tres. Un cop de palmell de Willy Hernangómez deixa l’avantatge local en vint-i-set punts, 90-63.

Punter decideix esborrar-se del partit en cometre una evident falta antiesportiva a la qual seguirà una falta tècnica, que el desqualifica. De la cataracta de tirs lliures, més un triple de Jaime Pradilla, el marge local arriba als trenta-quatre punts, 97-63. Cale anota un tir lliure, mentre que Moore transforma un triple, 100-64. En Willy anota i en Sima fa el mateix, 102-66. Els locals aflueixen una mica i això ho aprofitaran els blaugranes per maquillar lleugerament el desastre. Set punts de Parra, dues cistelles i un triple, i dos punts de tir lliure, un de Satoransky i un altre de Brizuela, tanquen el matx amb 102-75 al marcador. Esperem que al Palau les coses millorin pels blaugranes.


FCB

Estadística