El Barça no acaba la feina.

 Tot i fer un partit molt seriós, el Barça no ha pogut resistir i ha acabat perdent el segon partit consecutiu de la setmana en la seva visita al Principat de Mònaco. Els blaugranes, que han començat el matx de forma brillant, s’han anat desfent a mesura que el partit avançava. Curiosament, malgrat jugar contra un equip que disposava de tan sols vuit jugadors, ha fet la impressió que els més perjudicats físicament han estat els visitants. En la part positiva cal dir que avui s’ha estrenat en la temporada Juan Núñez, qui ha disputat els seus primers 5 minuts 16 segons del curs.

Bon inici

Com hem dit, els blaugranes han començat força bé. Gràcies a un triple de Will Clyburn, una cistella de Jan Vesely i un altre triple de Kevin Punter, els forasters es posaven al davant de vuit, 0-8. Responien els locals aprofitant els tirs lliures, per cert, en aquest departament els del principat han llançat 29 cops, dels quals han anotat 26, mentre que els blaugranes només han passat dotze vegades per la línia amb deu encerts.

Les cistelles de Vesely, bon partit del txec i Toko Shengelia, mantenien als blaugranes al davant, 5-12. Alpha Diallo retallava el marge amb un triple, però Punter feia el mateix per mantenir els set amunt, 8-13. Un triple de Matthew Strazel, era compensat per Clyburn, qui també anotava de tres. A continuació Joel Parra feia arribar a nou punts, l’avantatge visitant, 11-20. Strazel amb un triple reduïa el marge català que Willy Hernangómez des de la línia augmentava a vuit punts, 14-22. Marge que mantindrien primer Shengelia i més tard en Willy, 18-26. Resultat amb el qual acaba el primer capítol.

Els locals reaccionen

El segon quart comença amb quatre punts locals que rebaixen el marge foraster a la meitat, 22-26. Un triple de Dario Brizuela i una cistella d’en Willy el tornen a augmentar als nou punts, 22-31. A partir d’aquí els dos equips comenten una sèrie d’errors en atac que no els permet anotar. Els primers que surten de l’atzucac són els locals que faran un parcial de 7-0 amb un triple d’Elie Okobo que rebaixa el marge català a tan sols dos punts, 29-31. Xavi Pascual es veu obligat a demanar temps mort.

Gràcies a dos triples, Clyburn i Punter, el del Bronx acabarà amb 6 de 7 des de la llarga distància, donen sis punts de renda als forasters, 31-37. Marge que mantindran primer Vesely i a continuació Shengelia des de la línia. Un triple de Jaron Blossomgame deixa en quatre punts la renda visitant. Punter l’amplia. Ara és el tècnic local, Manuchar Markoishvili qui ha de demanar temps mort. Un triple de Strazel i una cistella de Blossomgame deixen el marge català en un sol punt, 44-43. Tot i que Clyburn disposa de tres tirs lliures tan sols n’anota un, per l’empat a 44. Blossomgame no falla des de la línia avançant per primer cop en el partit als locals, 46-44. Resultat que no es mourà abans del descans tot i un temps mort demanat pel tècnic de Gavà.

Els monegascos augmenten el seu avantatge

La segona part comença amb una molt mala notícia pels forasters. Shengelia fa dues faltes personals consecutives que l’envien a la banqueta amb un total de quatre faltes en el seu compte. Vesely manté els dos per sota abans que Strazel encerti els tres tirs lliures dels quals disposa per fer arribar la renda monegasca als cinc punts, 51-46. Gràcies a tres triples visitants, Punter, Miles Norris i Clyburn, es capgira el marcador, 56-58. Però els locals reaccionaran amb un parcial 5-0 que els torna a avançar, 61-58.

Els blaugranes de nou cometen errors en atac i això permet quatre punts més dels monegascos que s’escapen de set, 65-58 quan queden 2.18 per la fi del tercer capítol. Xavi Pascual demana temps mort. Anota Punter, però en el seu torn Okobo transforma un triple, 68-60. Brizuela des de la línia i Punter rebaixen el marge local a quatre punts, 68-64. Però els monegascos tornen a ampliar el seu avantatge després d’anotar quatre punts més. Un triple de Brizuela dona aire als forasters que arriben al darrer període amb cinc punts de desavantatge, 72-67.

Els visitants no acaben de reaccionar

Comencen bé les coses pels visitants a l’inici del quart capítol. Els triples de Punter i Norris rebaixen a un sol punt la renda local, 74-73. Però de nou es concatenen una sèrie d’errors dels blaugranes que els locals aprofiten per augmentar, després d’un triple de MIke James, a sis punts el seu avantatge, 79-73. Anota des de la línia en Willy, però els homes de Markoshvili insisteixen fent quatre punts consecutius pel 83-75 quan queden 4.18 per la fi.

El tècnic blaugrana ha de demanar temps mor. Les coses no milloren. Shengelia en un bloqueig en atac comet la seva cinquena falta que l’envia a la banqueta. Els monegascos amplien la seva renda a deu punts. Després d’una cistella de Brizuela, el donostiarra recupera una pilota que ell mateix culmina amb un triple pel 85-80. Markoishvili s’espanta i demana temps mort quan queden 2.53.

Kevarrius Hayes anota dos tirs lliures i una cistella per fer arribar el marge local als nou punts 89-80. Una pèrdua de Vesely la castiga Blossomgame deixant el matx decidit, 91-80. Un triple de Noris i una cistella amb addicional convertit per Punter retallen a cinc punts el marge local, 91-86. Però tan sols queden 10 segons. Strazel falla dos tirs lliures, però ell mateix recupera la pilota per anotar el definitiu 93-86. La derrota de Dubai dona opcions al Barça de classificar-se pel play-in si guanya al Bayern del mestre Svetislav Pesic.

FCB