Primer títol de la temporada

El Barça ha guanyat la seva tretzena Supercopa Catalana d’handbol, en superar amb molta claredat al BM Granollers. Hi havia interès per veure aquest enfrontament, sobretot per saber si l’equip del Vallès era capaç de superar al remodelat equip blaugrana. A l’hora de la veritat, els homes de Carlos Ortega han aprofitat els recursos de sempre, Dika Mem, Luís Frade i Emil Nielsen per no donar pàbul a cap sorpresa. De fet, la discussió per la victòria ha durat el temps que ha necessitat el porter danès per demostrar el seu excepcional nivell, amb catorze aturades en trenta minuts, que, com és obvi, han estat decisives per deixar el matx pràcticament decidit al descans.
Nielsen, Nielsen, Nielsen

Els primers minuts han estat de tempteig, amb els dos equips tenint problemes per superar als respectius porters. Finalment, ha estat Ludovic Fàbregas qui inaugurava el marcador. Tot seguit empatava Adrià Figueras des dels sis metres. A partir d’aquí, els avui locals han fet un pas endavant, aconseguint un parcial 7-0 que deixava un clar 8-1 al lluminós.

Els tres gols d’Aleix Gómez, un des dels set metres, els tres de Dika Mem, l’ha anotat per Timothey N’Guessan i el set metres convertit per Ian Barrufet, deixaven estabornit a un Granollers que no podia ni amb la defensa blaugrana, ni en darrera instància amb un Nielsen espectacular. A continuació, el porter danès aturava el seu segon set metres que ara li havia llançat Pablo Urdangarin.
Els vallesans eren capaços de retallar el marge culer, 9-3, però entre els gols que anotaven Fàbregas i Dika Mem i les aturades de Nielsen tornaven els set amunt pels homes d’Ortega, 10-3. Nielsen aprofitava que el Granollers jugava per una exclusió sense porter per fer de porteria a porteria l’11-3. Aleix Gómez augmentava el marge blaugrana, 12-3.
Els blaugranes mantenen la renda

Després d’un gol de Guillermo Fischer, els dos anotats per Frade fan arribar l’avantatge barcelonista als deu gols, 14-4. Marge que mantindria Barrufet. Els blaugranes entren en una fase de desencert, sobretot en la circulació de pilota i això permet als homes d’Antonio Rama retallar en dos gols el seu desavantatge, 15-7. Trenca la ratxa dues aturades més de Nielsen i un set metres transformat per Aleix Gómez, 17-8, abans que dos gols de Frade augmentin el marge blaugrana als onze gols, 19-8.

Després d’una exclusió d’Aleix Gómez, el tècnic malagueny demana temps mort. Curiosament, qui aprofitarà l’aturada serà l’equip vallenc. Després d’una aturada de Pau Panitti a un llançament de Petar Cikusa, serà Josep Armengol qui aprofitarà per fer el 19-9 sense porter i en el següent atac blaugrana, una pèrdua, permet a Armengol repetir, anotant també a porteria buida, el 19-10 que hi ha al marcador quan s’arriba al descans.
Els barcelonistes no es conformen

Amb la victòria pràcticament assegurada, Ortega fa sortir a Viktor Hallgrimsson per defensar la porteria blaugrana. Tot i que l’islandès atura els dos primers llançaments dels rivals, les aturades de Luka Krivokapic, qui ha substituït Panitti, a llançaments de N’Guessan i Blaz Janc permeten que qui primer anoti en la segona meitat sigui l’equip vallenc. Sergi Franco fa el 19-11. Però els gols anotats per Dika Mem i Fàbregas fan arribar el marge blaugrana altre cop als deu gols, 21-11. Avantatge que mantindrà primer Domen Makuc i posteriorment Dika Mem, 23-13.

Els homes de Rama aprofitaran una aturada de Krivokapic, a tir de Dika Mem, per retallar en dos gols el marge barcelonista, 23-15, però els blaugranes respondran amb contundència. Els gols d’Aleix Gómez, Janc, Fàbregas, Makuc i un altre de Janc fan arribar l’avantatge barcelonista als dotze gols, 28-16, obligant Raya a demanar un temps mort. Malgrat l’aturada, qui anota és Makuc qui fa arribar la renda blaugrana als tretze gols, 29-16.
Feina enllestida

Marge que mantindrà Barrufet des dels set metres. Després que anoti Tarsicio Fritas, és Makuc qui fa el 31-18. Després que anoti Figueras qui demana temps mort és Ortega, a manca de poc més de 10 minuts per la fi del matx. El tècnic blaugrana fa sortir a Seif Elderaa, per jugar de central aquests darrers minuts de partit. Petar Cikusa fa tornar els tretze de marge, 32-19.
El Granollers aprofitarà una certa relaxació de la defensa blaugrana per retallar en dos gols el marge culer, 32-2. Però entre Frade i Elderaa fan arribar l’avantatge barcelonista altre cop als catorze gols, 36-22. Un parell de pèrdues dels blaugranes són aprofitades primer per Juan Palomino i posteriorment per Jordi Deumal per retallar el marge dels avui locals en dos gols, 34-24.
Els homes d’Ortega responen amb gols d’Elderaa i dos dels germans Cikusa, per tornar als tretze de marge, 37-24. En el tram final del matx, torna a anotar Djordje Cikusa, abans que Freitas anoti el definitiu 38-25, que confirma la victòria i el primer títol de la temporada pels blaugranes.
Enhorabona, Campions!

