A Colònia!!!!

El Barça s’ha classificat per a la Final Four de Colònia fent valer l’avantatge de tres gols (24-27), aconseguit en el partit d’anada. Tot i la victòria assolida en el partit de la setmana passada, l’equip blaugrana sabia que res estava decidit i que l’equip dirigit per Michael Aplegren posaria les coses molt difícils. I així ha estat. Els hongaresos han plantejat l’enfrontament com si fos una cursa contra el rellotge. Tenien l’objectiu clar que havien de superar tant sí com no els 27 gols anotats pels blaugranes en el matx d’anada, si volien tenir opcions de passar l’eliminatòria. Per part blaugrana, calia jugar com si l’avantatge fos dels forasters per evitar perilloses relaxacions. Al final, el matx s’ha complicat quan els visitants han arribat a dominar de dos gols, 26-28, a manca de cinc minuts per la fi. Aleshores els locals han fet valer l’experiència per acabar aconseguint una derrota dolça, perquè havien arribat al seu objectiu de ser, un cop més i ja van sis de consecutius, a Colònia en el mes de juny.
Reacció visitant a un magnífic inici blaugrana

El partit no podia començar millor pels interessos locals. Amb una defensa molt ferma, amb un Emil Nielsen inspirat i amb un atac encertat, els locals marxaven 4-0 que els donava, amb els tres que portaven, set gols de renda. Havien anotat Melvyn Richardson, Luis Frade, Timothey N’Guessan i altre cop Richardson. Tot i aquest magnífic inici, ningú al Palau es creia que seria fàcil.
Anotava Magnus Rod per trencar el parcial. El gol significava que començava la reacció hongaresa. Tornava a anotar Richardson, abans que Nielsen li aturés un set metres a Mario Sostaric, l’especialista hongarès. Però l’avinentesa no l’aprofiten els locals perquè en Dika Mem estavella un tir al pal. En canvi, anotava Borut Mackovsek pel 5-2. Ara sí que en Dika anotava, 6-2, però els visitants baixarien dels quatre per sota en aprofitar una falta en atac de Javi Rodríguez per fer el 6-4.

Dika Mem tornava a ampliar la renda a tres gols, 7-4 Avantatge que mantindria en el següent atac Javi Rodríguez. Aquí arribaria una primera esgarrapada important dels forasters. Anota Sebastian Frimmel, en l’atac català Roland Mikler, el porter titular dels visitants, li atura un tir a Aitor Ariño i això ho aprofiten primer Gleb Kalarash i posteriorment Frimmel des dels set metres per empatar el matx a 8. Els locals no acaben de reaccionar, en canvi, Janus Smarason fa el 8-9, completant un parcial 0-4.
Els locals acaben la primera meitat manant de dos gols

Carlos Ortega ha de demanar temps mort. Domen Makuc substitueix Richardson en la posició de central. Dika empata abans que els hongaresos mantinguin el gol de marge, 9-10. Blaz Janc i Ariño mantenen l’empat, abans que una aturada de Nielsen permeti que el gol anotat per Makuc torni a avançar als blaugranes, 12-11. Apelgren no espera més i fa entrar a Tobias Thulin substituint sota els pals a Mikler. Tot i el canvi a la porteria visitant, això no impressiona als locals que faran un parcial 4-0 amb tres gols consecutius de Makuc i un de Frade, 15-11.

Estem en el minut 25.09 de partit. Respon Frimmel amb Dika Mem fent un xut impossible que surt fora. Apelgren ordena jugar amb set jugadors de pista. La jugada acaba en un set metres que Frimmel transforma, 15-13. Timothey N’Guessan no pot amb Thulin, però Nielsen evita que marquin els forasters. Una falta en atac de Frade l’aprofita Kalarash per fer el 15-14, poc abans que Dika Mem anoti el 16-14 amb el qual s’arriba al descans.
Els hongaresos comencen força bé la segona meitat

La segona part continuen Nielsen i Thulin sota els respectius pals. Els forasters conscients que han d’espavilar comencen a atacar a gran velocitat. Frimmel anota. Respon Ariño abans que el mateix Frimmel transformi des dels set metres, 16-15. N’Guessan anota, però Frimmel no es rendeix, 18-17. Els homes d’Ortega aprofitaran un parell d’errors en atac dels rivals per aconseguir un parcial 3-0, Ariño, Dika Mem i Makuc, per fer arribar la renda als quatre gols, 21-17.

Però l’equip visitant no es dona per vençut, responent amb un parcial 0-3 que torna a justar el marcador, 21-20. Anota Frade abans que Ortega ordeni el canvi a la porteria local on Vincent Gerard substitueix Nielsen. Frimmel fa el 22-21, abans que Blaz Janc anoti. Els gols de Bence Bánhidi i Sostaric empaten el matx a 23. Dika Mem veu com el seu tir és bloquejat abans que Sostaric culmini un contraatac per posar al davant als hongaresos, 23-24. Estem en el minut 42.53 i Ortega demana temps mort. Ara serà Petar Cikusa qui jugui de central pels barcelonistes. Ariño empata a 24. Gerard es posa al Palau a la butxaca en aturar un set metres a Frimmel. Frade no pot amb Thulin i Sostaric torna a avançar als hongaresos, 24-25.
Els blaugranes patiran fins al final

Després d’una aturada de Thulin en un llançament de Frade, els locals defensaran en 5-1 amb Janz d’avançat. Queden menys de dotze minuts de partit i el més calent està a l’aigüera. Aleix Gómez disposa d’un set metres. Apelgren substitueix Thulin fent entrar altre cop a Mikler. L’Aleix anota l’empat a 25. L’atac hongarès serà de nou amb set jugadors de pista. Anota des de l’extrem Sostaric, 25-26. L’Aleix envia un set metres, amb Thulin a la porteria visitant, al pal dret, per sort Smarason fa falta en atac. Dika Mem empata a 26 a menys de vuit minuts pel final.

La tensió que hi ha es pot tallar amb un ganivet. Aturada de Gerard, però Cikusa no pot amb Mikler. En canvi, Sostaric anota des dels set metres abans que Frimmel culminant un contraatac deixi neguitós a tot el Palau, 26-28 a 5 minuts per la fi. Ortega torna a canviar de central, Makuc substitueix Cikusa,en una decisió que serà transcendental.

A 3.30 per la fi, Richardson fa el 27-28 en un set metres. Sostaric també anota des dels set metres davant Nielsen. Makuc fa el 28-29 sent exclòs abans que els forasters treguin de centre. Lazar Kukic fa una falta en atac molt protestada pels visitants. Quan queden 37 segons, Ortega demana temps mort. Per una picabaralla amb els àrbitres, Imanol Garciandia és exclòs. Cikusa a 11 segons fa el 29-29. Només hi ha temps perquè Smarason anoti el definitiu 29-30 que dona un nou bitllet per anar a Colònia!!
