S’acaba la ratxa

El Barça no ha superat la prova del nou que suposava la seva visita al LDLC Arena de Lió. L’equip francès, amb un joc interior força físic, ha estroncat la ratxa de victòries blaugranes gràcies a estar més encertat en els minuts finals i sobretot treure profit que avui la defensa blaugrana no ha estat al nivell dels darrers partits. Els homes de Joan Peñarroya han tornat a concedir 100 punts als rivals i això ha estat cabdal per no tenir, al final, opcions de victòria. És veritat que els blaugranes han arribat a empatar el matx a 93 a manca de tan sols 1.30 per la fi, però ja ho hem dit molts cops i ho tornarem a repetir les vegades que faci falta, sense defensa és molt complicat guanyar. I avui ha estat un altre exemple del que diem.

Bon primer quart dels visitants

A la cistella inicial francesa, els visitants responien amb una esmaixada de Youssouopha Fall i una cistella de Kevin Punter, per posar-se al davant, 2-4. Empataven els locals abans que Fall fallés un tir lliure per mantenir l’avantatge visitant, ara d’un punt, 4-5. La figura local, Theo Maledon, aconseguia cistella i addicional per tornar a avançar als francesos, amb Punter empatant el matx a 7. Paris Lee amb un triple donava tres punts de renda als seus amb resposta, també de tres, de Jabari Parker.

Els forasters resistien les embranzides locals, però els símptomes no eren bons. Un nou triple local, Maledon, tornava a posar als francesos al davant. Una recuperació de Punter, culminada per ell mateix, seguida d’un triple de Dario Brizuela, qui avui ha hagut de jugar minuts de base per l’absència de Juan Núñez, capgiren el marcador, 13-15. Avantatge que primer manté Brizuela i més tard amplia Justin Anderson des de la línia, 15-19.  Chimezie Metu manté els quatre punts d’avantatge abans que els locals reaccionin amb un 6-0 culminat per un triple de Nando De Colo i un punt de tir lliure de Tarik Black deixant als locals manant de dos al final del primer capítol, 23-21.   

Els francesos amplien l’avantatge

El segon quart comença amb la retirada per lesió de l’àrbitre lituà Gytis Vilius, disputant-se els tres últims quarts amb només dos àrbitres a pista. Metu empata a 23, abans que Anderson mantingui el partit empatat. Després d’un triple de David Lighty, Metu tornarà a empatar amb cistella i un posterior tir lliure, 28-28. Els locals obriran un petit forat gràcies a un 5-0 que culmina Paris Lee amb un triple llunyà, 33-28. El tècnic de Terrassa demana temps mort que no li servirà de res, mentre els locals amplien el parcial a un 9-0 que l’obliga a demanar un segon temps mort ara perdent de nou punts, 37-28. Però com en el temps anterior, qui anota és l’equip francès que ara guanya d’onze, 39-28.

En un moment força delicat, per fi reacciona el Barça. Les cistelles de Punter, Willy Hernangómez qui havia substituït Metu, i un triple de Joel Parra deixen el marge local en només quatre punts, 39-35, obligant Pierric Poupet a demanar temps mort. Un nou triple de Maledon dona aire als locals, però Parker també anota de tres per mantenir els quatre per sota. Després d’una nova cistella local, Peñarroya demana un altre temps mort. Els forasters no aprofitaran una falta antiesportiva assenyalada a Andre Roberson, perquè en Willy només anota un tir lliure i en la posterior possessió Tomas Satoransky perd la pilota. Maledon anota dos tirs lliures, abans que Parker torni a convertir un triple. Finalment, Joffrey Lauvergne des de la línia deixa el 48-42 amb el qual s’arriba al descans.  

Els locals no cedeixen

Les coses no comencen gens bé pels blaugranes a l’inici de la segona meitat. Jan Vesely rep una falta en atac i a més una tècnica que Lighty aprofita per transformar el tir lliure. Per acabar de fer mal, Lighty anota de tres fent pujar l’avantatge local als deu punts, 52-42. Una cistella amb addicional de Satoransky el deixa en set punts, marge que mantindrà poc després Vesely culminant un contraatac amb una esmaixada, 54-47. A hores d’ara, el rebot defensiu culer és un autèntic drama.

Un parell de triples locals, Lee i Roberson, deixen estabornits als forasters, 60-47. Peñarroya no té més remei que demanar temps mort per reordenar les idees. Anoten Àlex Abrines i Parker, aquest d’esmaixada, abans que un triple de Roberson augmenti el marge francès a catorze punts, 65-51. Brizuela anotarà 3 tirs lliures de quatre intents abans que Metu faci dues cistelles que redueixen el marge local a “tan sols” set punts, 65-58. Malauradament, un triple de De Colo torna a augmentar la renda local als dos dígits, 68-58. Anoten Parra i Metu, aquest amb addicional, per deixar la renda francesa en set punts, 70-63. Però ara l’Asvel carrega el joc interior per treure un parell de cistelles abans que dos tirs lliures de Brizuela i una esmaixada de Metu situïn el marge francès en set punts, 76-69, quan el matx arriba al darrer període.

L’esforç dels blaugranes al final no té premi

Tot i els evidents problemes defensius que pateixen els forasters, en el tram inicial del darrer quart, l’encert en atac dels visitants els permet reduir el marge local. Anoten Punter i Anderson abans que Brizuela falli un tir lliure dels tres que disposa. Ara, la renda francesa és de només cinc punts, 80-75. Desavantatge que Vesely redueix a tres punts, 80-77. En ple desconcert local, una cistella de Punter i dos triples seguits de Parker, deixen al LDLC Arena preocupat, 86-85. Roberson apareix al rescat anotant cistella i addicional, 89-85.

Peñarroya demana temps mort. En la represa anota Satoransky a continuació Punter converteix un triple per tornar a deixar el marge francès en un sol punt, 91-90. Anoten els locals i Punter ho torna a fer, 93-92. Falla l’atac local i Vesely té l’oportunitat d’avançar als culers des de la línia, però falla el primer tir lliure. Empat a 93 a 1.30 de la fi. Lee amb un triple des de casa seva dona tres punts de renda als seus quan queden 1.12 per jugar-se.

Després d’un atac fallat per cada equip, una pèrdua de Brizuela acaba amb dos tirs lliures que De Colo transforma pel 98-93. Queden 20 segons quan Peñarroya demana temps mort. La sacada de banda forastera acaba en una altra pèrdua que aprofita Roberson pel 100-93. A dotze segons Parker té dos tirs lliures. Transforma el primer i el segon el llança a fallar tan malament com sap, perquè entra de forma irregular en la zona local. El tècnic francès demana temps mort. El matx acaba amb un triple fallat per Lee, però la victòria és francesa.

FCB