Tornen a ensopegar

Sisena derrota del Barça en els darrers vuit partits d’Eurolliga la patida avui davant el Crvena Zvezda. La desfeta ha estat dolorosa perquè un cop més s’ha produït en les últimes jugades del matx. Quan després d’arribar a empatar a 74, amb un triple de Tomas Satoransky, l’equip tot i passar per la banqueta dos cops, ha estat incapaç de tornar a anotar en el minut i catorze segons que restaven. La derrota, novena de la temporada, enfonsa l’equip a l’onzena posició fora de les places que donen opcions de jugar el play-in de repesca.

Magnífic inici sense continuïtat

El matx començava de manera gairebé perfecta pels blaugranes. Els locals amb un bon ritme ofensiu i tancant el seu rebot defensiu aconseguien un parcial 10-0 després de la cistella inicial de Satoransky i 8 punts, dos triples i una cistella, d’un imperial Chimezie Metu, que avui tornava a una pista de bàsquet després de la seva lesió.

Semblava que de res li havia servit el temps mort demanat pel tècnic grec dels serbis, Ioannis Sfairopoulos. Però com era d’esperar, els de Belgrad han acabat reaccionant de manera contundent, aconseguint un parcial 0-11, que ha capgirat el marcador aprofitant que els locals tornaven a ser terrenals. Àlex Abrines anotava abans que els visitants anotessin quatre punts més per manar de tres punts, 12-15. Un triple de Joel Parra empatava el matx a 15. Però els forasters aprofitaven el bon estat de forma de la seva estrella Filip Petrusev per endur-se el primer capítol amb dues cistelles sense resposta local pel 15-19.

Reacció blaugrana


A una esmaixada de Jabari Parker, responen els serbis anotant quatre punts més que els donen sis de marge. Renda que s’esborrarà gràcies a dos triples inversemblants de Kevin Punter, 23-23. Però un triple ara de Yago Dos Santos, tornarà a posar els peus a terra a uns locals que no troben el ritme de partit que els interessa. Metu només anota un tir lliure, abans que Daum converteixi el seu segon triple de la nit. Com que Punter també anota un sol tir lliure, els serbis manen de set, 25-32.

Una esmaixada de Metu culminant un contraatac, una safata de Punter després de recuperar una pilota en defensa i una cistella de Jan Vesely completen un parcial 6-0 que redueix el marge dels rivals a un sol punt, 31-32. Després d’una cistella de Codi Miller-McIntyre, quatre punts consecutius de Punter, cistella i dos tirs lliures, donen l’avantatge a l’equip local al final dels primers 20 minuts, 35-34.

Frec a frec

L’inici de la segona part serà negatiu per uns locals que concedeixen un parcial 0-7, amb triple de l’exblaugrana Nikola Kalinic, que avança als serbis de sis punts, 35-41. Una cistella de Satoransky, cinc punts de Metu, triple i cistella i dos punts de Vesely configuren un parcial 9-2 que torna a capgirar el marcador, 44-43. Un triple de Petrusev torna a posar al davant a l’equip serbi, abans que Vesely empati el matx a 46. Després de dos punts dels visitants, un triple d’Abrines posa de nou als locals al davant. Però això dura poc, perquè ara qui anota un triple és Nemanja Nedovic per a avançar als forasters, 49-51.

El partit s’instal·la en un frec a frec que no permet relaxacions. Els visitants augmenten lleugerament el seu avantatge perquè Kalinic només anota un tir lliure, abans que Parker redueixi el marge foraster a un sol punt, 51-52. Els locals poden tornar a manar al lluminós gràcies a dos tirs lliures anotats per en Willy Hernangómez, 53-52. Renda que un triple de Dario Brizuela torna a augmentar fins al 56-54. Després que Daum empata el matx a 56, arribarà la cistella del partit. Brizuela converteix un triple inversemblant llançant abans de creuar la mitja pista pel 59-56 que hi ha al marcador a manca dels darrers deu minuts.

Els locals no poden desempallegar-se al marcador


El cop de moral que ha significat el triple de la mamba basca permet a en Willy anotar per fer arribar la renda local als cinc punts, 61-56. Però quan sembla que les coses s’estan posant de cara pels locals, arriba un cop de realitat amb Petrusev, sobre qui gravita el joc d’atac dels serbis, anotant cistella i addicional, 61-59.

Els visitants aprofitant un parell d’atacs mal resolts pels locals per capgirar altre cop el marcador 61-63. Entre en Willy i Justin Anderson tornen a posar al Barça al davant, 65-63, tot just abans que Kalinic anoti cistella i addicional pel 65-66. En Willy tan sols anota el primer tir lliure, però el rebot ofensiu permet a Parker anotar el 68-66. Joel Bolomboy i Dejan Davidovac anoten dos tirs lliures cadascú per posar al davant als serbis 68-70. Vesely anota cistella i un posterior tir lliure que avancen als locals, 71-70.

Els serbis s’acabaran imposant

Però els visitants no han dit la seva última paraula. Dos Santos anotarà cinc punts consecutius amb l’única resposta d’un triple fallat per Abrines, per donar als visitants fins a tres punts d’avantatge, 71-74 quan queden 2.07 per jugar-se. Joan Peñarroya demana temps mort. La jugada acaba amb un tir fallat per Punter. Tot i això, arribarà un triple salvador de Satoransky que empata el matx a 74 quan queden 1.14 per jugar-se.  

Una pèrdua de Miller-McIntyre no l’aprofita Punter qui comet falta en atac. Els serbis fan arribar la pilota a Davidovac qui des de la cantonada anota un triple que farà molt de mal, 74-77 a 19 segons. L’atac local acaba amb pèrdua de Punter. Nedovic des de la línia tan sols anota un tir lliure pel definitiu 74-78, perquè el darrer triple de Vesely acaba a les mans de Bolomboy abans que soni la botzina de final.

@PBBMeritxell